CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: Dodavatelský řetězec

CBAM: Jak funguje mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích a jaké změny firmy čekají?

Podle mechanismu uhlíkového vyrovnání na hranicích nebo také CBAM firmy již od ledna letošního roku reportují v rámci přechodného období. Nově ale firmy nemohou nadále uvádět v hlášení pouze referenční hodnoty emisí, nýbrž ty skutečné. Pro usnadnění přípravy zpráv a komunikaci s dodavateli připravila Evropská komise nové dokumenty. Přečtěte si, co byste o CBAM měli vědět, co se mění, s čím mají firmy největší problémy i kde najdete všechny podstatné informace.
Přečíst článek

Představujeme 8 nových zákonů, které mohou být zásadní i pro vaši firmu

Evropský parlament během svého posledního jednání v tomto mandátu schválil řadu nových či revidovaných zákonů. Vybrali jsme pro vás osm z nich, které mohou být klíčové i pro vás a vaši firmu. Nová pravidla se dotknou například obalů, práva spotřebitelů na opravu či renovace budov. Zásadní budou pro firmy především nová pravidla o odpovědnosti za dodavatelský řetězec nebo zákaz zboží vyrobeného za pomoci nucené práce. Do budoucna by také mělo být snazší produkovat v Evropě inovativní technologie včetně těch jaderných. Novinkou je i dobrovolný certifikační rámec pro odstraňování uhlíku.
Přečíst článek

Největší výzva pro firmy jsou dlouhodobě jejich dodavatelé

Sociální témata a data skrývající se v rámci ESG pod písmenem S bývají často upozaděné a nevěnuje se jim taková pozornost, jako environmentálním dopadům. Pro firmy to ale může být velká výzva, především pokud se to týká zjišťování pracovních podmínek u dodavatelů nebo dodržování základních pravidel ochrany lidských práv.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 4. – ESRS S4, Spotřebitelé a koncoví uživatelé

V nejnovějším díle seriálu „Social“ se zaměříme na spotřebitele a koncové uživatele. Odhalíme, co se skrývá pod návrhem standardu ESRS S4 a jaké informace budou muset firmy v této kategorii sbírat. Zásadní je celou oblast Social nepodcenit a připravit se na reporting včas, i pokud se na vaší firmu tato povinnost zatím přímo nevztahuje. Zeptat se vás totiž mohou zákazníci i odběratelé.
Přečíst článek
Odebírat newsletter