CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: Udržitelnost

Omnicom Media Group: Emise ve Scope 3 snížíme zapojením klientů do dekarbonizace reklamního trhu

Reklamní a komunikační prostředí jsou oblastí, ve které se prozatím ohledy na životní prostředí příliš neberou. Největší podíl vyprodukovaných emisí mediální skupiny Omnicom Media Group (OMG) spadá do Scope 3, což jsou emise vzniklé mimo hranice společnosti. OMG se proto rozhodla aktivně snižovat své emise nejen ve Scope 1 a 2, ale jít ve snižování emisí o krok dál a podporovat své klienty v jejich vlastní dekarbonizaci.
Přečíst článek

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 1. – Přechod k udržitelnému modelu

Všichni mluví o tom, že je potřeba, aby firmy byly udržitelné. Požadují to regulátoři, ptají se na to klienti a zákazníci, vyhodnocují to investoři a finanční instituce, zajímá to potenciální i současné zaměstnance. Ale jak na to? V našem seriálu vám vysvětlíme, jak se vaše firma dostane od klasického modelu fungování do toho udržitelného. Dozvíte se, v čem se tyto modely liší, na co všechno je třeba myslet, jakými kroky projít a v jakém pořadí a nakonec jak poznat, že už vaše firma udržitelná je.
Přečíst článek

Češi preferují zboží a služby od odpovědných firem, ale jen 18 % z nich si aktivně zjišťuje, které to jsou

Odpovědnou značku si vybaví pouze 4 z 10 Čechů a aktivně si informace o nich zjišťuje necelá pětina populace, vyplývá to z průzkumu výzkumné společnosti Ipsos s názvem CSR&Reputation Research 2021. Výsledky z něj poukazují na skutečnost, že samotná implementace ESG principů automaticky nevede k tomu, aby veřejnost danou firmu vnímala jako odpovědnou. Současný stav je tak příležitostí pro odpovědné firmy ke zvýšení povědomí o sobě. Z dat totiž také vyplývá, že čtvrtina Čechů by si přála více slyšet o odpovědnosti firem a každý osmý Čech doposud nezaznamenal, že by taková kampaň již probíhala.
Přečíst článek

Průzkum: 87 % českých firem se věnuje udržitelnosti, nejčastěji z vlastního přesvědčení

Začlenění udržitelnosti do obchodního modelu firem je příležitostí, jak výrazně prospět celé planetě. Firmy mají v oblasti udržitelnosti velkou odpovědnost a podle průzkumu, který Svaz průmyslu a dopravy realizoval na přelomu května a června, si to podniky nejen uvědomují, ale konkrétní kroky na cestě k udržitelnosti už podnikají.
Přečíst článek
Odebírat newsletter