CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: Udržitelnost

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 3. – 4 kroky přípravy strategie udržitelnosti

V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na motivaci, tj. proč by se firmy měly udržitelnosti zabývat. Dnes pokročíme a už konkrétně ukážeme, jak na to. Nejen v běžném životě, ale zejména v podnikání totiž platí klasické pořekadlo, že „Naděje není strategie.“ Poznejte čtyři základní kroky, které musí implementaci dobře zvolené strategie předcházet.
Přečíst článek

7 inovačních zelených trendů pro rok 2023

Nový rok přináší na poli udržitelnosti řadu nových výzev, kterým se budou muset postavit nejen velké firmy, ale i státy po celém světě. Existuje však řada velmi zajímavých trendů, které díky těmto výzvám nabývají na důležitosti. Zajímá vás, jaké pokroky nás letos čekají například v oblasti čisté dopravy, energetiky, stavebnictví nebo ochrany biodiverzity?
Přečíst článek

Omnicom Media Group: Emise ve Scope 3 snížíme zapojením klientů do dekarbonizace reklamního trhu

Reklamní a komunikační prostředí jsou oblastí, ve které se prozatím ohledy na životní prostředí příliš neberou. Největší podíl vyprodukovaných emisí mediální skupiny Omnicom Media Group (OMG) spadá do Scope 3, což jsou emise vzniklé mimo hranice společnosti. OMG se proto rozhodla aktivně snižovat své emise nejen ve Scope 1 a 2, ale jít ve snižování emisí o krok dál a podporovat své klienty v jejich vlastní dekarbonizaci.
Přečíst článek

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 1. – Přechod k udržitelnému modelu

Všichni mluví o tom, že je potřeba, aby firmy byly udržitelné. Požadují to regulátoři, ptají se na to klienti a zákazníci, vyhodnocují to investoři a finanční instituce, zajímá to potenciální i současné zaměstnance. Ale jak na to? V našem seriálu vám vysvětlíme, jak se vaše firma dostane od klasického modelu fungování do toho udržitelného. Dozvíte se, v čem se tyto modely liší, na co všechno je třeba myslet, jakými kroky projít a v jakém pořadí a nakonec jak poznat, že už vaše firma udržitelná je.
Přečíst článek
Odebírat newsletter