CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: Trendy

Velký přehled směrnice CSRD pro rok 2025: Co se chystá v Česku i v EU a jak se připravit?

Od roku 2025 se firmy v Evropské unii, včetně těch českých, budou muset řídit novými požadavky ESG reportingu zavedenými směrnicí CSRD. Ta přináší přísnější pravidla ohledně transparentnosti a udržitelnosti, která mají za cíl zlepšit odpovědnost firem ve vztahu k životnímu prostředí, společnosti a správnímu řízení. V Česku se do zákona propsala dosud pouze část směrnice, další aktualizace zákona účetnictví teprve prochází legislativním procesem. Na evropské úrovni se navíc jedná o možném zjednodušení pravidel v rámci tzv. Omnibus package. Dopadne povinnost nefinančního reportingu i na vaši firmu a máte se už nyní chystat na změnu pravidel?
Přečíst článek

Pouze 29 % Čechů považuje přechod na elektromobilitu za důležitý. Globální průměr přitom dosahuje 58 %

Čechům zůstává pověst pragmatických spotřebitelů, pro které je u produktů a služeb zásadní kvalita. Ukazuje to studie Ipsos Global Trends 2024, podle které jsou Češi také nejskeptičtější k přechodu na elektromobilitu za všech 50 sledovaných národů. Pouze 29 % souhlasí, že je důležité, aby se v jejich zemi elektromobilita rozšiřovala, napříč sledovanými zeměmi bylo toho názoru přitom 58 % respondentů. V globálním průměru (77 %) si dále dotázaní častěji než v Česku (62 %) myslí, že společnosti životnímu prostředí nevěnují dostatek pozornosti.
Přečíst článek

COP16 za námi: Významná výzva pro ochranu biodiverzity a klimatu

„Žádná země, bohatá ani chudá, není imunní vůči devastaci způsobené změnou klimatu, ztrátou biodiverzity, degradací půdy a znečištěním,“ řekl Antonio Guterres na 16. konferenci smluvních stran Úmluvy OSN o biologické rozmanitosti (CBD COP16). Toto prohlášení zdůrazňuje univerzální dopad environmentálních problémů a naléhavou potřebu globální spolupráce.
Přečíst článek

Podcast: „Nechceme automobilky trestat. Měřit emise v tříletém cyklu by byl dobrý kompromis.“

Evropský autoprůmysl čelí zásadním změnám, které ovlivní jeho budoucnost. Do roku 2035 by měly všechny automobily přestat produkovat emise, přičemž už do roku 2030 se očekává jejich snížení o 55 % u osobních aut a 50 % u dodávek. Automobilky, které nesplní průběžné limity, riskují sankce. Jaké politické návrhy vznikají na základě jednání s automobilkami? Budou posunuty termíny, zavedeny pokuty, nebo přijde uvolnění pravidel? O těchto otázkách mluvil europoslanec Luděk Niedermayer v novém díle svého podcastu s šéfredaktorkou portálu CSRD.cz Kateřinou Novotnou.
Přečíst článek
Odebírat newsletter